Cele trei sacramente ale “iniţierii creştine”
După scurtul rezumat al adevărurilor creștine (pe care le cunoșteai deja din catehism, de la prima Împărtășanie), vreau acum să-ți explic în ce mod o simplă ființă omenească devine adevărat fiu al lui Dumnezeu ca și Isus.
Așa cum știi, sacramentele instituite de Isus pentru a ne da viața sa divină sunt șapte: Botezul, Mirul, Euharistia, Pocăința, Ungerea bolnavilor, Preoția și Căsătoria.
Trei dintre acestea, însă, sunt mai necesare decât celelalte, pentru că ele sunt acelea care dau început vieții noastre de creștini, viață ce va fi apoi perfecționată de celelalte patru sacramente.
Aceste trei sacramente sunt:
- Botezul, care ne face să ne naștem la viața divină a lui Isus;
 - Confirmațiunea ( sau Mirul), care ne dă puterea de a crește în viața creștină;
 - Euharistia, care hrănește viața noastră sufletească cu hrana divină a trupului și sângelui Domnului.
 
Aceste trei sacramente sunt numite pentru aceasta sacramentele "inițierii creștine": ele sunt, de fapt, acelea care dau început vieții divine a lui Isus Cristos în fiecare dintre noi.
Părtaș la "Paștele" lui Cristos
Cele trei sacramente ale "inițierii" sunt numite și sacramente "pascale", pentru că realizează pe deplin "Paștele" nostru, adică "trecerea" noastră de la condiția de simple ființe omenești la aceea de fii ai lui Dumnezeu.
Ele, în Vechiul Testament, sunt simbolizate de "trecerea" pe care a făcut-o poporul evreu "prin Marea Roșie", sub conducerea lui Moise, de la sclavia Egiptului la libertatea pământului făgăduit, trecere căreia în ebraică i se spune tocmai "Paștele" (Ex 12,37-51).
Dar "paștele" lui Moise a fost numai un simbol al "Paștelui" lui Isus, adică al "adevăratei treceri" de la moartea păcatului la viața lui Dumnezeu, pe care Isus Cristos a obținut-o "trecând" de la moar tea pe cruce la înviere: Paștele adevărat la care noi participăm primind cele trei sacramente ale inițierii creștine.
Trei sacramente, un singur Duh, un singur scop
Aceste trei sacramente, chiar dacă sunt distincte, au un singur izvor, pentru că în toate trei acționează același Duh Sfânt.
Ele sunt ca trei pași ce ne apropie din ce în ce mai mult de Isus și ne unesc cu el atât de intim, încât îl putem numi pe Dumnezeu cu tandrul nume de "Abba, Tată" (Rom 8,15).
Aceste trei sacramente sunt numite ale "inițierii creștine" pentru că, la fel cum se întâmplă în viața noastră omenească, ele dau început, întăresc și hrănesc în noi viața lui Dumnezeu.
Așa cum o sămânță, după ce a răsărit la viață, pentru a nu muri, trebuie să se întărească și să se hrănească, tot la fel, viața di vină, după ce s-a născut în tine prin Botez, trebuie să se întărească prin Mir și să se hrănească prin Euharistie.

					




Important: Comentariile pot fi folosite pentru a completa cu trimiteri utile materialul de mai sus. Nu vor fi validate comentariile ofensatoare.